متیو پری به قتل رسیده است؟! بررسی شواهد جدید از مرگ ستاره‌ی فرندز

Thursday، ۲۸ Tir ۱۴۰۳

اداره پلیس لس‌آنجلس که با همکاری اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر به تحقیقات بر روی مرگ متیو پری، ستاره‌ی سریال "Friends" پرداختند، به دنبال منبع کتامینی هستند که به گفته‌ی پزشکان مسبب مرگ وی بوده‌است.‌

مرگ غیرمنتظره پری پس از سال‌ها دست و پنجه نرم کردن وی با اعتیاد به الکل و قرص‌های مختلف و دوره‌های متعدد بازپروری اتفاق افتاد. در سال 2022، او در کتاب خاطراتش در مورد اعتیاد به ویکودین پس از تصادف با جت اسکی در سال 1997 و تجربه‌ی نزدیک به مرگ او در سال 2019 پس از ترکیدن روده بزرگ به دلیل سوء مصرف مواد صحبت کرده بود.

طبق گزارشات پزشکی، متیو پری از 19 ماه قبل از مرگش پاک بوده‌است. دستیار او در تحقیقات به پلیس اعلام کرده بود: " متیو در حال انجام کارهایش بود که من از خانه خارج شدم و وقتی به خانه بازگشتم، متوجه شدم که او در استخر هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد."

پزشکی قانونی اعلام کرده که پری از درمان تزریقی کتامین برای درمان مشکلات افسردگی و اضطراب استفاده می‌کرده‌ و آخرین بار 1 و نیم هفته قبل از مرگش این کار را انجام داده است.

کتامین دارویی است که برای بیهوشی کوتاه‌مدت به کار می‌رود و می تواند باعث احساس جداشدگی فرد از درد و محیط خود شده و نحوه‌ی درک مناظر و صداها را تحریف می‌کند. اما این دارو، ماندگاری کمی در بدن دارد و در عرض چند ساعت متابولیزه می‌شود و میزانش در خون به میزان قابل توجهی پایین می‌آید.

این درحالی است که سطوح کتامین موجود در خون متیو بسیار بالا بوده‌است، تقریبا به میزانی که برای بیهوشی عمومی در طول جراحی استفاده می‌شود که این مقدار به طور قطع، نمی‌تواند ناشی از درمان یک هفته قبلش باشد.

البته هیچ مدارک و شواهدی مبنی بر تزریق عمدی و یا قتل وی تا کنون گزارش نشده‌است. با این حال، مرگ نابهنگام پری نگرانی‌هایی را در مورد ایمنی درمان با کتامین ایجاد کرده‌است، اما کارشناسان می‌گویند که درمان کتامین، زمانی که تحت راهنمایی یک متخصص پزشکی انجام شود ایمن است.

در نهایت پزشکی قانونی مرگ متیو پری را تصادفی اعلام کرد و عوامل موثر در آن را، مشکلات عروق کرونری، ضعف دستگاه تنفسی، غرق شدگی و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای اعلام کرده‌است. البته هنوز شک و تردید در مورد هویت فرد یا افراد تامین کننده‌ی این ماده‌ی دارویی و همچنین، گمانه‎زنی‌هایی مبنی بر عمدی بودن مرگ وی وجود دارد.

  • نویسنده: سروناز سرور