ما تمامش می‌کنیم، اقتباسی از رمان پرفروش جهانی

Friday، ۱۹ Amordaad ۱۴۰۳

فیلم سینمایی ما تمامش می‌کنیم، اقتباسی از رمان پرفروش و معروفی نوشته‌ی کالین هوور است با فروش بیش از 20 میلیون نسخه در جهان است. فیلمی با بازی بلیک لایولی و جاستین بالدونی که این روزها در سینماهای جهان در حال اکران است.

لیلی با (بازی بلیک لایولی)، یک گل‌فروش است که درگیر رابطه‌ای عاشقانه با رایل (با بازی جاستین بالدونی) که یک جراح مغز و اعصاب معروف در سطح جهان است، می‌شود.

در این فیلم، شخصیت اصلی یعنی لیلی را در دو زمان متفاوت می‌بینیم. در نوجوانی و در بزرگسالی. در طول داستان، فلش‌بک‌هایی بین حال و گذشته‌ی او اتفاق می‌افتد که به بیننده برای درک دلیل رفتارهای حال حاضر او کمک می‌کند. پدر خشنش، روابط گذشته‌ی پر ماجرایش با اطلس(Atlas) و البته، اشتباهاتی که شاید روابط حال حاضر او را نیز تحت شعاع قرار بدهند. کارگردان حتی سعی داشته با پرش به گذشته، تفاوت‌های زوج لیلی و رایل را نیز به مخاطبان نشان دهد؛ مثل قرار دادن شهر کوچک زادگاه لیلی، در مقابل ثروت خانواده‌ی رایل.

در سراسر فیلم، کارگردان مدام در فکر یادآوری سختی و مشقت شخصیت‌هاست. کتک خوردن، قلدری، آزار جنسی و حتی گسلایتینگ، چیزهایی هستند که آن‌ها را آزار می‌دهند و در داستان به نشان دادن آن‌ها تاکید شده است. اما در نهایت،  جواب درستی به این مشکلات داده می‌شود؟ شاید باید گفت نویسنده به قدری که باید جسارت مقابله را نداشته و بینندگان را به پیروی از همان کلیشه‌ی همیشگی دعوت می‌کند. اگر زنان و مردان فقط وظایف سنتی که به آن‌ها محول شده‌است را انجام دهند، تمام مشکلات حل خواهند شد.

حالا باید دید این فیلم که موفق به دریافت امتیاز 94% از سوی مخاطبان راتن تومیتوز بوده، تا چه حد می‌تواند در گیشه موفق باشد.

 

  • نویسنده: سروناز سرور