فیلم‌های دیزنی که منتظرشان هستیم : از داستان اسباب بازی تا زوتوپیا

Wednesday، ۲۴ Amordaad ۱۴۰۳

در روزهای اخیر، شاهد معرفی انیمیشن‌ها و لایو اکشن‌هایی از سوی دیزنی بودیم که در پست زیر می‌توانید خلاصه‌ی داستان به همراه تاریخ پخش آن‌ها را بخوانید.

داستان اسباب بازی 5 (Toy Story 5)

مجموعه انیمیشن‌های «داستان اسباب بازی» از مجموعه‌های محبوب و موفق استودیو پیکسار و دیزنی به شمار می‌رود و حالا پنجمین قسمت از این مجموعه در راه است. دیزنی در رویداد D23 خبر ساخت انیمیشن سینمایی «داستان اسباب بازی ۵» را تأیید کرده و همچنین اولین تیزر رسمی از آن را به نمایش گذاشت.

در انیمیشن سینمایی «داستان اسباب بازی ۵»، وقتی که وسایل الکترونیکی از راه می‌رسند، اسباب بازی‌ها که همیشه در کنار بچه‌ها بودند و آن‌ها را شاد می‌کردند، متوجه می‌شوند که کنار گذاشته شدند و همه توجه‌ها به این وسایل الکترونیکی معطوف شده است. همین نیز باعث رویارویی اسباب بازی‌ها و فناوری می‌شود.

استودیو پیکسار انیمیشن سینمایی «داستان اسباب بازی ۵» را برای اکران در تاریخ ۱۹ ژوئن سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی کرده است.

 

موفاسا: شیرشاه (Mufasa: The Lion King)

 

موفاسا: شیرشاه، لایو اکشن جدیدی است که در ادامه‌ی داستان شیرشاه ساخته شده‌است.  در سرزمین افتخار، تانزانیا، پس از وقایع شیرشاه (2019)، رافیکی داستان دو شیر به نام‌های موفاسا و تاکا را برای کیارا، نوه موفاسا و نالا، دختر سیمبا  تعریف می‌کند. داستان موفاسای یتیم را دنبال می‌کند که بهترین دوست شاهزاده جوان تاکا می‌شود و خانواده تاکا او را به فرزندی قبول می کند که آن دو را به اندازه‌ی دو برادر به هم نزدیک می‌کند.

موفاسا: شیرشاه 20 دسامبر 2024 اکران خواهد شد.

 

موانا 2 (Moana 2)

موانا 2، قسمت دوم این مجموعه‌ی موزیکال فانتزی‌ است که توسط استودیو والت دیزنی تولید شده است. این فیلم به کارگردانی دیوید جی. دریک جونیور بار دیگر شامل حضور آلیئی کراوالیو و دوئین جانسون به‌ترتیب در نقش‌های موانا و مائووی خواهد بود.

در این قسمت موانا پس از دریافت تماس غیرمنتظره‌ای از نیاکان راه‌یاب خود، به دریاهای دور از اقیانوسیه و آب‌های خطرناکِ گمشده سفر می‌کند تا ماجراجویی متفاوت از گذشته را انجام دهند.  ساخت موانا ۲ نخست در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان مجموعه‌ای تلویزیونی برای دیزنی پلاس آغاز شد، اما بعدا تصمیم بر آن شد که به عنوان فیلم سینمایی عرضه شود.

انتشار موانا ۲ برای ۲۷ نوامبر ۲۰۲۴ در ایالات متحده برنامه‌ریزی شده است.

سفید برفی (Snow White)

سفید برفی، فیلمی فانتزی موزیکال به کارگردانی مارک وب است که بر اساس فیلمنامه‌ای از گرتا گرویگ و ارین کرسیدا ویلسون است. این فیلم بازسازی لایو اکشن انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله محصول 1937 دیزنی است که خود بر اساس افسانه‌ی سفید برفی، نوشته‌ی برادران گریم ساخته شده است. در این فیلم راشل زگلر در نقش سفید برفی و گال گدوت در نقش ملکه شیطان بازی می کنند.

Snow White قرار است در ایالات متحده توسط والت دیزنی موشن پیکچرز در تاریخ 21 مارس 2025 اکران شود.

 

زوتوپیا 2 (Zootopia 2)

زوتوپیا 2 که در بعضی  مناطق به نام زوتروپلیس هم معروف شده، دنباله‌ی فیلم محبوب و مشهور زوتوپیا(2016) است که توسط دیزنی تولید شده بود. جينيفر گودوين و جيسون بيتمن بازيگر نقش هاي خود در نقش جودي هاپس و نيک ويلد از اولين فيلم هستند و که هوي کوان به آنها ملحق شده است که قرار است نقش یک مار به نام گری را بازی کند.

اکران زوتوپیای 2 برای 26 نوامبر 2025 برنامه‌ریزی شده‌ است.

فروزن 3 (Frozen 3)

در رویداد D23 مدیرعامل دیزنی ساخت قسمت سوم فروزن را تایید کرد و تاریخ نه چندان دقیقی نیز برای اکران آن اعلام کرد که به گفته‌ی او قرار است پاسخ سوالات مخاطبان از قسمت دوم این مجموعه را بدهد. بریتنی لی همانند دو قسمت اول، مسئولیت نگارش فیلم‌نامه‌ی این انیمیشن را برعهده داشته و کارگردانی آن نیز برعهده‌ی او با همراهی کریس سکان است.

بدون تغییری در ترکیب صداپیشگان، کریستن بل در نقش آنا، ایدینا منزل در نقش السا، جاناتان گراف در نقش کریستوف و جاش گد در نقش اولاف در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد.

به گفته‌ی دیزنی انیمشن «فروزن ۳» در سال ۲۰۲۷ میلادی به روی پرده سینماها می‌آید.

  • نویسنده: سروناز سرور