ربات وحشی (The Wild Robot)، تقابل احساسات و برنامه نویسی

Monday، ۹ Mehr ۱۴۰۳

ربات وحشی، فیلم جدیدی از استودیو دریم ورکز است که اضطراب فرهنگی موجود نسبت به رایانه‌های هوشمند و هوش مصنوعی را نشانه گرفته‌ است. محصولاتی شبیه الکسا، چت جی‌پی‌تی و محصولات مشابه آن که هر روز بیشتر و بیشتر به انسان شبیه می‌شوند.

فیلم کریس سندرز زمانی آغاز می‌شود که رباتی به نام Roz (مخفف Rozzum Unit 7134) به‌طور تصادفی از یک کشتی باری بیرون می‌آید و به یک جزیره‌ی وحشی می‌رود، جایی که او به‌سرعت جستجو برای کاری را آغاز می‌کند که برای آن برنامه‌ریزی شده‌است. این دستیار رباتیک (با صداپیشگی لوپیتا نیونگو) پس از ویران کردن برخی از حیوانات، با هدفی رو به رو می‌شود: بزرگ کردن یک غاز کوچک یتیم و تازه متولد شده که سایر اعضای خانواده‌اش زیر پای Roz له شده‌اند.

تریلر این انیمیشن جذاب را با زیرنویس فارسی اختصاصی نارنیا ببینید.

تصاویر خیره کننده و ایده‌های ناب این فیلم، و توجه شدید به جزئیاتی مانند احساسات حیوانات، از جمله دستاوردهای ربات وحشی است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی کریس سندرز (سازنده‌ی انیمیشن محبوب "چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم") و برگرفته از رمان پیتر براون، انیمیشنی است فوق احساسی که تفکر شما را نیز درگیر می‌کند.

لوپیتا نیونگو، پدرو پاسکال، کیت کانر و کاترین اوهارا از صداپیشگان این انیمیشن جذاب و دوست داشتنی هستند که از 27 سپتامبر در دنیا به نمایش در آمده‌است.

  • نویسنده: سروناز سرور